fbpx

הגברת השמחה בחיינו

הגברת השמחה בחיינו

חלק מהאנשים רוצים להיות עשירים יותר, חלק מחפשים אהבה ויש כאלה שבראש הרשימה החלומות שלהם יש תהילה, כששואלים אותנו, כולנו אומרים שאנחנו רוצים רק בריאות, אבל אני חושבת שכולנו, בסופו של דבר זה, מחפשים איך להיות מאושרים יותר.

כולם. גם הבוס הכעסן שלנו, השכנה היפה, הדוד המוזר, הילד המעצבן שגר בקצה הרחוב… כולנו רוצים את הדבר הזה. רק שאנחנו חושבים שכסף תהילה אהבה עבודה בריאות איתנה הם התשובה.. "אהיה מאושרת אם אמצא סוף סוף את אהבת חיי …״, ״אהיה אדם שמח יותר אם אשיג את הקידום הזה בעבודה״, ״אהיה אדם מאושר אם רק אוכל לקנות את דירת הגג הזאת יום אחד…״.

אנחנו שוכחים כמה דברים, אחד, שאנשים שיש להם כסף, תהילה, אהבה או בריאות לא בהכרח אנשים שמחים.
ושנית, הסתמכות על ארועים חיצוניים שיביאו לנו אושר היא בעייתית כי לארועים חיצוניים יש אופי לא קבוע ולא יציב.
 
נניח שאתם בטיול בפאריס, עם החבר או החברה הכי טובים, אחרי ארוחת ערב מושלמת שמשקיפה לאייפל. ואז מתחיל לרדת גשם ואתם לא מצליחים לתפוס מונית חזרה למלון… מצבכם המושלם מתהפך ברגע.
 
תמיד יהיה גבול לדברים החיצוניים שיכולים להביא לנו אושר. ברגע שהקסם ומתפוגג, או שהמצב משתנה (כי ככה זה בחיים), המוח במקום אושר רואה חוסר ומשדר רמות שונות של אי שביעות רצון. ואז אנחנו שוב במרוץ אחרי פתרון חיצוני אחר שאולי הוא יביא לנו אושר מתמשך אבל גם זה יכול בסוף להשתנות או להיגמר… 
 
העולם מציע הרבה דברים נחמדים ומענגים מאוד כמו מערכות יחסים טובות, עבודה משמעותית, בריאות טובה ומצבים משגשגים כלכלית שמספקים נוחות לאורך זמן מסוים. אבל צריך לזכור שהחיים בתנועה מתמדת  ומצבים משתנים. חברויות באות והולכות, מערכות יחסים מסתיימות, וכסף פעם יש ופעם קצת יותר קשה להשיג אותו. 
 
ישנם דברים רבים שאי אפשר לשנות בעולם החיצוני לנו, אבל אפשר לשנות את אופן ההתייחסות אליהם. וכאן נכנסת תרגול המיינדפולנס.
 
תרגול המיינדפולנס נותן לנו גישה לאושר שלנו ולרווחה שלנו
 
התרגול יאפשר לכם לגשת, להכיר ולהעצים את התכונות החיוביות של הנפש. ככל שנוכל לעשות זאת, לא נצטרך לסמוך על מצבים חיצוניים כדי להיות מאושרים אלא נוכל לסמוך על התכונות הטבעיות והחיוביות של הנפש: אהבה, שביעות רצון, רווחה ושלווה.
 
כל הדברים האלה שנמצאים תמיד איתנו, שלא תלויים בשום דבר חיצוני, אף אחד לא יכול לקחת אותם מאיתנו. הם תלויים רק בנו ומשפיעים על כל דבר בחיינו בצורה חיובית. זה כמו לגלות שיש בתוכו אוצר מוסתר. כדי לגלות אותו נלמד להתאמן תרגול שמתמקד כלפי פנים.  תרגול קבוע של מדיטציה יעזור לנו להשיג ביטחון פנימי בסיסי, יפתח את הפוטנציאל שלנו ויעניק לחיים שלנו משמעות אדירה. תרגול מדיטציה לא יגרום לכם להיות מאושרים, הוא יגלה לכם את האושר שתמיד היה שם בפנים.  
ננסה לנוח בנוכחות בלי צורך לעשות משהו להיות משהו, ללמוד קבלה עצמית שהיא מפתח לאושר ולהפסיק להרגיש את הכאב מהתחושה שאנחנו לא מספיק שווים (תחושה שבסוף גם משתקפת במערכות יחסים שלנו, או בעבודה).
 
לחיות בשמחה זה לחיות את הגרסה הכי טובה של עצמך, לחיות בסיפוק, פתוחים למה שלעולם יש להציע לנו, זו תחושת שיכות,  וחיים עם ביטחון פנימי קבוע שלא משנה מה יקרה, אני אהיה בסדר.
 
אתם מוזמנים להאזין לקורס שמחה ואם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלי במייל תרגול נעים.